Cum foloseşti pagina de Facebook – lecţii de la un webinar
Aseară am participat pentru prima dată la un webinar. Adică un seminar prin internet. Tema – Paginile de Facebook: aplicaţii şi conţinut. O propunere a celor de la Vlad Stan Business Design Academy. Facilitator: Alexandru Negrea.
O experienţă interesantă şi utilă din mai multe perspective. Am verificat ceea ce ştiam şi eu despre utilizarea paginii de Facebook. Am descoperit că webinarul poate fi realizat relativ uşor şi poate fi o bună metodă de creştere a vizibilităţii în rândul celor interesaţi de teme de discuţie specifice. Au fost 69 de participanţi la dialog!
Ce a spus Alexandru Negrea
(aşa cum am înţeles eu!)
Discuţiile despre eficienţa sau lipsa de eficienţă a Facebook din perspectiva de marketing sunt inutile. Setează-ţi obiectivul şi abia apoi vei vedea: gradul în care îţi atingi obiectivul descrie măsura în care Facebook funcţionează pentru tine.
Facebook
- cea mai mare comunitate online din RO
- permite cea mai bună targetare a publicului
- oferă date complete despre fiecare element de interacţiune cu utilizatorii şi permite crearea de rapoarte detaliate
- permite setarea de landing page
- permite adăugarea de aplicaţii custom-made
Pagina de FB trebuie văzută ca o extensie a unui site sau blog de sine stătător.
Odată popularizată (> 5.000 de useri) pagina de FB e folosită pentru a atrage şi fideliza vizitatorii.
E nevoie de conţinut exclusiv pentru FB, însoţit de promisiunea More on that on site.
Recomandări
- Generarea de conţinut relevant este Alfa şi Omega!
- Cea mai bună strategie este livrarea constantă de conţinut.
- Totul ce faci pe FB trebuie să fie legat de OBIECTIV. Scrie-l şi pune-l la vedere. Concentrează-te pe obiectiv, pe ceea ce vrea publicul!
- Foloseşte o formulă de adresare familiară, prietenoasă, fără formalităţi. Este esenţial să fii natural şi personal, pentru că social media este despre transparenţă!
- Frecvenţă: 2-3 postări pe zi sunt suficiente.
- Fotografiile au cel mai mare impact.
- Foloseşte inclusiv link-uri către site-uri altele decât cel promovat. Important este ca ceea ce postezi să fie relevant, util, plăcut pentru utilizatori.
De evitat
- Nu opri / nu întrerupe complet comunicarea. Pierzi chiar şi cei mai fideli utilizatori.
- Nu arunca linkuri, fără descriere sau comentariu. Oamenii vor opinia ta.
Răspunsuri la întrebări
Q. Ce faci când ai ajuns la 10.000 de LIKEs? Ce mai poţi face?
A.
1. Livrează conţinut pe pagina unde îi atragi pe cei care au dat LIKE (pe tematicile de interes, self centered – nerecomandat!)
2. Menţine atenţia cu mesaje direcţionate (din Resources: Send an update) ATTN un serviciu FB încă incomplet funcţional.
3. Activează comunitatea.
Q. Am like-uri, nu am comment-uri! Ce fac?
A. Dacă scrii articole “complete”, nu laşi loc de comentarii! Lasă loc. Nu spune tot. Când simţi că ai mai spune ceva, NU mai spune!
E foarte important să ai comentarii pe facebook şi pe blog. E mai important să a activezi comunitatea, decât să o laşi mută de admiraţie!
Q. Ce succes pot spera în a atrage din FB utilizatori plătitori?
A. Pe FB e complicat să vinzi direct. Dacă vinzi online, poţi urmări de unde îţi vin cumpărătorii din site. Dacă ai vânzări offline, e destul de imprecisă orice evaluare.
În RO, paginile de FB nu pot face mai mult decât să atragă vizitatori pe site. Acolo faci FIDELIZARE şi CALL TO ACTION.
Concluzie: FB nu este o soluţie de vânzare pe termen scurt şi mediu. Ci pe termen lung şi foarte lung. Poţi avea ca obiectiv să construieşti o comunitate mare şi solidă, dar principala ţintă trebuie să fie strict de AWARENESS, să faci o figură frumoasă, să te prezinţi aşa cum vrei.
Regrete personale
S-a vorbit foarte puţin despre aplicaţii concrete de utilizat pe FB. Aş fi vrut exemple, soluţii pentru dificultăţi întâmpinate în concepere şi implementare.
Probabil mai multe şi mai concret la workshop-ul 25 iunie, de la 9.00 la 18.00
Paginile de Facebook – aplicaţii şi conţinut
300 lei (deadline la înscriere – 24 iun)
Participanţii la webinar vor avea o reducere de 100 lei!
Nu şi eu.
Voi fi la mare!
Mulţumesc pentru feed-back şi pentru aprecieri, Gabriel. Îmi pare rău că nu ajungi la workshop, dar poate cu altă ocazie.
Alex.